Min Kamerautrustning : Nikon D5000

2011-10-20 | 12:54:28
Kamerahus: Nikon D5000

Det är en väldigt bra kamera med vinklingsbar skärm så att man kan fota över och under sin beredskap, vilket jag använt mig mycket av. Den har många liknelser med Nikon D90 som är en riktig proffskamera! Min absoluta favoritpryl och jag fattar grepp om den lite varje dag!

 

 

Kit-objektiv: AF-S Nikkor 18-55mm 1:3,5-5,6 G
Att det är ett standardobjektiv säger nog allt, lagom lång zoom och lagom macro. Följde med kameran.

Macro objektiv: AF-SMicro Nikkor 40mm 1:2,8 G
Macro-objektiv jag fick julen 2011. Enormt bra skärpa och du kan vara otroligt nära med objektivet.



 

Kameraväska:
Lowepro Adventura 170

 

Motljusskydd

HB-61


Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback