The life is music - Music is the life

2011-10-29 | 18:58:49
Jag kan inte bestämmt påstå att musik betyder mer för mig än för någon annan, men när jag hittar låtar som jag gillar som känns det som att bli kär på nytt.
Den här fantastiska känslan uppfyller mig och jag får faktiskt bättre självkänsla av att lyssna på den sortens musik. Så musik betyder mycket för mig.
Jag säger aldrig att en låt är bra, antingen älskar jag den eller hatar den. Och det ska finnas en tanke bakom musiken, ett hjärta.



Så vad lyssnar Evelina på?
Hon lyssnar vääldigt mycket på Alexisonfire, ett amazing band som har fått alldeles för lite uppmärksamhet. Jag vet att dem skriksjunger i en del låtar men den det är en del av charmen.
Dock så har de splittras nu men huvudsångaren, Dallas Green, spelar fortfarande själv (City and Colour) men lite mer lugnare låtar. Hans låt The Girl är min absoluta favoritlåt.

Kent är också ett otroligt band och där är det texterna man faller för, så genomtänkta och vackra så öronen blöder nästan.

Ett sista band då, Anberlin. Kärlek vid första mötet. Melodierna är så sköna och Stephen Christian's röst är helt underbar.

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback