Söndagstankar

2013-03-17 | 15:36:24
 
Bara lite små söndagstankar som egentligen känns helt oviktiga för alla andra men som måste memoreras.
Sommarjobb. Hatar detta jävla ord då det inte precis uppskattar mig tillbaka. Ömsesidigt.
Det blir inget vettigt sommarjobb i år heller, det blir (nog) inget alls faktiskt.
Hatar allt som har med pengar att göra egentligen. Man blir bara bevsiken
när dem inte räcker och snål när dem gör det.
Nej men ärligt, jag har skickat cv i några mail, en större ansträngning tänker jag inte göra.
Jag är inte en sådan person.. som tycker om folk. Nytt folk. Tjatiga och hysteriska människor. Kan
inte alla bara lugna sig? Måste man vara översocial och jobbig? Men vi vet ju alla att
anledningen till att man tycker så är pga önskan att man själv kunde vara mer framåt.
Så utan sommarjobb blir det väl ingen studentresa, men tack och gud för det så man slipper flyga.
Men nej, det vore skönt att vara någon annanstans och möta kultur. Inte bara svenska Sverige.
 
Jag får väl försöka lyfta luren och ringa istället. Om jag "hinner".
När man är 17 år så hinner man. Ogillar när folk (unga) försöker verka upptagna
som om de inte hade hela livet på sig med allt "viktigt".
 
Nej. Det är inte så här jag skriver i min bok. Jag kan vara akademisk och finkänslig, jag också.

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback