Torka aldrig tårar utan handskar

2013-03-16 | 21:38:12
Efter att jag tröttnade på 50 shades otroliga seghet och bara.. sämsta handling
Sååååå
Har jag börjat läsa den bästa boken gud skapat, eller ja, Jonas Gardell!
Han gör det igen, helt otroligt magiskt genialt så att det inte är klokt.
Jag såg serien för inte så länge sedan, grät och skrattade för ett helt år framöver.
 
 

Men det gör så ont i själen att detta faktiskt inträffade, att det är sant.
Att det inte är en bok man bara läser och undrar hur författaren kom på
denna goda idé och handling. Utan att det är en bok man uppskattar för
att denna historia finns tillgänglig för alla att ta del av, att förstå.
 
Jag älskar verkligen Jonas Gardells verk, hans liknelser och uppbyggnad.
I min litteratur arbetar jag på samma sätt, skriver på samma sätt för att
det helt enkelt känns bäst och så rätt. Upprepningar, åh älsklingar.
 
Han ska torka varje tår från deras ögon och döden ska inte finnas mer, inte heller ska sorg, skrik eller smärta finnas mer, det som en gång var är borta.
 
De som älskade mest. De som var av kärlek besatta. Det var dem som frosten tog.
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback