Höst

2013-09-12 | 22:32:06
"Jag vill ha höst, Eve"
Om du bara visste.
I mig faller löven som brunt glitter.
Regnets skyfall behövs inte saknas.
Vinden kastar mig ihärdigt på marken.
Dimridån sänker sig successivt, snart är jag i dvala.
I mig skördas det så, snart är jag länsad.
Jag vissnar så när solen tar farväl, snart är jag blind. 
Färgerna bleknar för att aldrig återvända igen.
Om du bara visste.
Att till mig har hösten redan kommit.
 
© Evelina Nilsson
 
 
 
 
 
 
Det blir bättre. Det måste det bli.
Det enda jag lyckats med idag är denna dikt. Det enda jag kanske någonsin kommer lyckas med är denna dikt.
En författardröm, såklart. Men inte i denna tillvaro. Förändringar ni vet, vi har alltid föraktat varandra.
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback