Resedag och Mechelen

2014-04-06 | 22:24:20
Här kommer första bildbomben ifrån Bryssel. En mycket trevlig resa i en mycket trevlig stad! Ogillade dess smutsiga miljö, öronbedövade sirenerna och fartdårarna, men annars otrolig arkitektur!
Kom hem i torsdags kväll, somnade direkt och gjorde ingenting vettigt på fredagen. Igår satt jag i 5 timmar och gjorde högskoleprov. Första och möjligtvis sista gången. Berättar mer om mina tankar om det längre fram.
Bildbeskrivning finns att tillgå!
 
 
 
Åt jättegod middag första kvällen på en italiensk restaurang vid vårt hotell.
 
Utsikten från hotellrummets franska balkong. Otroligt centralt låg vi, både bra och dåligt.
 
 
 
 
I Mechelen påväg till förintelsemuseumet.
 
 
Av alla 100 vi passerade så var garanterat detta min drömport.
 
 
 
Torget i Mechelen där vi tog en lunch.
 
 
 
 
 
 
Museumet med 4 våningar i olika teman. På varje våning fanns en bildervägg som illustrerade alla de belgiska judar som hamnade i koncentrationsläger.
 
 
 
Prövade eclair!
 
 
 
Gemensam middag!
 
 
Mini-cupcakes i choklad
 
Gänget på Grand Place på kvällen.
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback