Slutet i horisonten

2014-03-02 | 22:41:00
Ett par dagar i rent helvete med stressen som martyr och sedan ytterligare ett par för att läka och lugna nerverna. När man vaknar en dag och inser att allt ska göras under samma månad, och tiden verkar ta slut. Då gäller det att prioritera så klart, och försvinner all fritid. Har inte fotat lika flitigt på sistone, inte heller kan jag se på serier utan dåligt samvete. Men det kommer att vara värt det, utan tvekan. Har också äntligen bestämt bal- och studentklänning och ska beställa i veckan. Det tog sin tid att vänja av ångesten vid blotta tanken på att det finns en ändpunkt där i horisonten. Eller så går man på hemmafest i Långed med fint folk, surplar Razz, käkar panpizza, springer mellan balkongen och soffan för att kartlägga allas position och till sist vid 3:00 lagar pannkakor med kanel och socker på för första gången och diggar det starkt. En lördag kan bli så fin ändå.
Sportlovet spenderades i Göteborg hos mamma, framför 30 pagesdokument, 4 tabeller och ca 100 papper. Vilade knappt en halvtimme med undantag för onsdagens mini-äventyr, men fick en hel del gjort och kunde klappa mig själv på axeln, känna mig lite stolt.
I vilket fall, på onsdagen gjorde jag mitt allra första besök på en second hand-butik. Studenthipsters, gamla gummor och så jag. Kände mig väldigt vilsen i början men fick med mig 7 fynd för 145 riksdaler. Win! Visar bilder senare i veckan.
På fredagen åkte jag på anställningsintervju och lyckades få ett sommarjobb, yay! Belönade mig med lite kontormaterial på TGR att använda till gymnasiearbetet.
Nu väntar Oscarsgalan, please Leonardo, take it home!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback