Ett hej räcker långt

2014-10-27 | 22:07:00
Min trovärdighet minskar avservärt när jag inte genomför mina egna löften. Jag har helt enkelt inte haft tid! Har fullt upp med att bli lärare liksom. VILL skriva, det är inte förändrat. Inte alls.
Sov ensam i lägenheten för första gången i går. Fastnade framför Sherlock på tv med kursboken i högsta hugg.
Tar för tillfället ställning om kommunaliseringen av skolan på 90-talet. Inga ord eller på tok för många kan beskriva det haveri svensk skola har blivit utsatt för. Ska debattera järnet imorgon på seminariet! Prestera, prestera.
Annars gör jag mest massor av saker förutom att studera. Lånar populärpsykologisk litteratur på biblioteket, fotograferar och filosoferar i ofantliga mängder. Ibland förstår jag inte hur min hjärna får plats i kraniet.
Snart två veckor kvar till Alex & Sigges Meningen med Livet. Peppad!
Köpte en liten söt pin med ett viktigt syfte.
För att inget barn ska vara ensamt, mobbat eller utfryst. För att ett hej räcker långt.
 
När jag läser detta om igen inser jag hur ovanligt jordnära inlägget blev. Och spretigt!
Den traditionen bryter vi aldrig.
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback