Strandkrypa & studentliv

2014-09-18 | 21:27:29
Länge sedan känns det som, avsiktligt dessutom från min sida. Att dra den vanliga klyschan "jag har inte haft tid" vore lögn. Mycket har jag naturligtvis att göra, men jag har helt enkelt inte haft lust. Men NU behöver jag ventilera!
 
Vill egentligen hoppa över val-snacket, men jag kan bara inte. Jag kan inte dölja min besvikelse. Lövfén får bilda regering, men en riktig lam sådan ser det ut som.  Och så det där med SD. Spy-trött på blotta titeln.
Min första röst någonsin i riksdagsvalet gick till de gröna, och många fler lär det bli! Miljöfrågan bör lyftas!
Vet inte riktigt hur den politiska framtiden kommer te sig. Jag kan däremot med säkerhet säga att jag har blivit väldigt politisk, och det är naturligtvis en fördel som blivande samhällskunskapslärare.
 
Knappt tre veckor av utbildningen har passerat, och jag känner mig säkrare för var dag. Jag har inte yttrat mig alls mycket om just detta, men jag har varit livrädd rent ut sagt. Som förändringsallergiker har detta tärt på mig inombord. Omställningen har varit större och mer dramatisk än jag hade förväntat mig. Har än så länge bara träffat två stycken som också kommer direkt från gymnasiet...
Vill inte riktigt dela med mig av de tankarna jag haft, men de har inte varit vackra!
Nu känner jag mig faktiskt äntligen på banan! Utvecklingspsykologi har stått på schemat denna veckan och jag kan inget annat än älska det delmomentet. Riktigt intressant!
 
Till något helt annat, så är jag löjligt förälskad i våra nya botaniska sängkläder! Lyckades efter mycket tjat överala Emil. Han verkar tillhöra den gamla skolan där "tjejigt" och "pojkigt" fortfarande spelar en central roll.
Fick mig ett örngott också med 90 katter prick.
 
Imorgon är jag som vanligt, "ledig" och dessutom blir jag ensam hela helgen tillsammans med mina böcker.
Ha en fin kväll!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback