Goodbye Berlin!

2015-07-09 | 12:23:00
Sista dagen återvände vi till Berliner Dom, denna gång för en guidad tur inne i kyrkan.
Blir så blödig inne i utsmyckade kyrkor. Drabbas av saligheten. Mönstret och arkitekturen tilltalar mig också.
Turen bestod av olika moment, som slutade högst upp på kyrkans tak med en otrolig utsikt. För att komma dit upp behövde man bestiga ett antal trappor i obehagligt trånga utrymmen, och man blev även varnad för att det skulle vara fysiskt krävande. Jag som llider av en smärre klaustrofobi trivdes lagom.. Var helt svett väl däruppe!
 Men det var värt det för utsikten. Jag rekommenderar alla som besöker Berlin att ta denna turen i Berliner Dom sista dagen, för att kunna se över de platsen i staden man besökt under resans gång.
På eftermiddagen var vi dessvärre tvungna att ta flyget hem. Väldigt sorgligt, så fort vi kom hem till vår trista alldagliga lägenhet längtade vi tillbaka.
Hem från vår sista frukost gick vi förbi en street art som passade väl in.
Men det är inte sista gången vi ses, Berlin! Gillar dig ju så.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback