December - och den lever!

2016-12-01 | 22:04:38
2 månader sen senast, men bloggen lever och jag likaså! Och nu är vi inne i december redan. Kan inte fatta att tiden faller mig ur händerna. Det går inte att dra sig från att reflektera över året som snart kommer till sin ände. Hela min tillvaro har ställts upp och ner och en del knas har passerat.
Jag läser inte längre på GU, och jag har flyttat till Sävedalen. Jag jobbar, och pluggar fortfarande psykologi och högskoleprov. Det var dags att ta steget jag inte vågat ta tidigare. Varför? Tja, nå en dröm, hitta sig själv, ge sig själv en chans, att må bra. Succesivt säga adjö till det cyniska och pessimistiska, och bli mer modig. Bara leva ett tag och arbeta med det inre. Med risk för att låta cheezy, men det är livet ibland. 
I alla fall! Har gjort julfint här hos mig med minigran, adventsljusstake, snöflinga och hyacinter. Komponerade en episk decemberfrukost imorse och satte på nya julkalendern. Känns som att svt:s kompensation till svenskarna för de senaste årens "icke-juliga" kalendrar inte kunde blir mer genomskinlig. Men jag ger den en chans!
Längtar till 14:e när jag och Emil ska på Star Wars-premiären och 22:e då jag tar julledigt!
Ha det så länge!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback