Bokmässan & Walderstenen

2016-10-08 | 20:29:11
För två veckor sedan exakt vandrade vi runt på bokmässan, vilket var superkul! Har varit där ett par gånger tidigare, men ju äldre jag blir desto större blir utbytet då jag läser och sätter mig in i fler ämnen. Denna gången toppade de tidigare besöken, kanske inte minst för att jag fick se se Emmy Rasper ifrån Psyket och Ångestpodd-tjejerna snacka live, och träffa min stora förebild inom typ allt? Hade äran att träffa Jesper Waldersten, som håller på med de mesta inom den kreativa sfären, som illustrationer, text och foto. Har nämnt honom förr här i bloggen, och är fortfarande helt tagen över detta geni och allt han skapar. 
Köpte hans nya bok Walderstenen, 15 års samlade verk i en lunta på 400 sidor. Ska skära ut ett par sidor för att rama in och hänga på väggen. En vacker dag kanske en äkta tavla blir min.
Jag var så nervös, så när han frågade "till vem?" svarade jag "till mig" när han självklart egentligen eftersökte mitt namn haha, så det fick bli "Till dig". "Den är lite vilsen, den där, men allt kommer ordna sig" fortsatte han och målade figuren. "Jo, hon är ju det" svarade jag. Ett speciellt möte med andra ord. Just där och då och hela hösten fram till idag har livet varit tufft och inte helt underbart, så när jag fick se resten väl hemma fick jag gåshus. I know I know, det är flams, men kommer bära med mig dem orden så länge jag kan. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback