Mystery

2012-10-19 | 17:26:59
 
 
På foto-lektionerna i skolan så har vi byggt våra egna kameror som förövrigt kallas hålkameror. Inte så svårt som man skulle kunna tro! Vill inte riktigt visa den jag gjorde, då den blev lite... stor. Det är mer eller mindre en stor kartong, inte alls så tjusigt. Egentligen skulle man ta hjälp av en plåtburk men ville inte förstöra dem 3 fina jag äger.
 
Här är i alla fall resultatet, väääldigt spöklikt. Exponeringstiden var 15 minuter, så jag och min vän tänkte "hmm.. hitta ett ställe som är fint, men där ingen människa befinner sig" Dumma som vi var så valde vi cykelstället utanför biblioteket, men snart så kom det en liten herre med sin cykel, och detta var ingen snabb sådan. Men han blev inte länge där inne utan kom snabbt och hämtade sin cykel igen. Så tyvärr hamnade inte hans cykel på bild till 100%, men det blev ju coolt! Sen kom det en till gubbe, med ytterligare en cykel som inte heller fastnade helt på bild.
 
Efter man framkallat fotot så är det negativt, så jag har omvänt den i photoshop samt beskärt den.

Kommentarer
Kommenterat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Var gärna med i min fototävling http://lottizdays.blogg.se/2012/october/fototavling-tavla-med-din-basta-hostbild.html

2012-10-19 @ 17:47:19
URL: http://lottizdays.blogg.se

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback