En plats att alltid bära

2013-12-09 | 23:32:49
God måndag! Har egentligen ingenting emot just denna dagen i veckan. Den talar bara om att livet fortsätter. Att allting har en början.
Mina böner har sannerligen blivit besvarade nästan överdrivet. Det har toksnöat de senaste dygnen och vi passade på att gå ut ta lite bilder, på Sally också när hon ändå var så seg och inte protesterade.
Känner ett tvång att lägga upp dessa bilder så fort som möjligt innan den försvinner, som ett bevis på att den en gång faktiskt fanns. Inte de bästa bilderna jag tagit, långt ifrån. Men så är det alltid, om jag lyckas få ner ett antal sidor på boken så försummas mitt fotografiska intresse. Vill ha mer tid till godo, men samtidigt inte.
Har fått hem ett väldigt bra program till datorn idag som Rebecca tipsade om; Scrivener, ett författarverktyg med olika funktioner för att hålla struktur på litteraturens innhåll, som t.ex "anslagstavlor" med alla karaktärer i boken som man hela tiden kan fylla på. Samma sak med platser i boken med information som är viktig att komma ihåg.
Är vi inte alla som anslagstavlor fulla med mängder av post-it lappar som främjar vår levnadskvalité?
Ibland verkar mitt huvud bara bestå av liknelser och metaforer. Det är i alla fall något! :)

 

 
 
 
Jag har dock inte skrivit något nytt idag, har varit mest nere. Hittade en sorglig blogg, men ändå lite vacker. Känner verkligen med henne, har varit nära till tårar ett antal gånger. Vill ut på stan och hitta en snäll man och skicka iväg till henne i Stockholm. Bidra med något. Är så otroligt tacksam över att ha min Emil.

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback