Kommissionen och Parc du Cinquantenaire

2014-04-10 | 13:11:29
Näst sista dagen med planerade aktiviteter började med ett besök på kommissionen. Träffade Cecilia Malmströms underordnade som mer än gärna talade om allas löner men böjde för att nämna vilket land som blivit ställd flest antal gånger inför domstol, ställer mig som ett frågetecken där.
Ett väldigt kontrollerat besök förövrigt. Först en röngtenkoll i vanlig ordning, vi leddes in av vakter in hissen och skjutsades in i salen där kommissionärerna sitter. Kontra Parlamentet dagen innan bleknade kommissionen, inte lika givande tyvärr men nu har man i alla fall varit där!
Efter besöket tog vi oss mödan att vandra upp mot Parc du Cinquantenaire där Bryssels egna lilla triumfbåge står, för att sedan äta en bit mat i närheten av Parlamentarium. Får inte publicera bilderna därifrån då en vakt uttryckligen sade att fotografierna skulle vara för privat bruk. Väldigt mörkt där inne ändå så ingenting att visa. Om det inte vore för att jag var väldigt trött så hade jag uppskattat museumet mer.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback