Alanya stad

2014-06-25 | 17:25:31
Torsdag och lördag eftermiddag spenderades i Alanya stad. En del minnesbilder dök upp från förra besöket, cirka 10 år sedan. Hemskt billigt och hemskt tjatiga gubbar i en galen kombination. Åkte därifrån med några fynd som jag visar i ett separat inlägg. Har precis flyttat kan man säga till Göteborg för att jobba här under sommaren och förhoppningsvis studera till höst, så jag har inte haft tid alls att fotografera sakerna.
Vi gick längst hamnen förbi alla turistskepp och fram till muren. Senare tog vi oss in på gatorna och började shoppingvandringen. Tog flera dryckespauser och en glasspaus bestående av jordgubbar och grädde som smakade svensk sommar.
Vid ett-tiden var det dags för böneutrop. Emil såg mest rädd ut stackarn, medan jag på något märkligt sätt kände uppskattning. Nog för att Sverige har en fin kultur men det är härligt med något annorlunda för en gångs skull! Minareter är väldigt vackert utsmyckade dessutom.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback