Grönska

2015-06-16 | 21:16:21
När man har sommarlov, har man råd att vandra omkring rastlöst och ägna en tanke eller två till omgivningen.
En av de vackraste platser jag vet, kom lustigt nog som tidigare landsbygdbo, att bli götets näst största kyrkogård. Lager på lager av grönska och växtlighet. Bakom alla hektar gravplatser står en väldig skog, med berg i konturerna där man kan se över hela stan. Jag tog en ny bana i den skogen förra veckan, och hamnade på en grusväg som kändes bekant, precis som en väg i Steneby. Då längtar man dit en liten stund.
Förutom små sporadiska turer, har jag ägnat de senaste två veckorna åt att kolla nya serier. House of Cards och The Knick är de senaste tillskotten.
Fick reda på resultatet idag. Och så, lättnad. Tentan som jag har ägnat många tårar och stor hopplöshet åt, och som jag övervägde att blanka pga mitt bristande självförtroende, blev alltså godkänd, med god marginal. Det innebär att jag klarade alla kurser på första försöker under mitt första uniår. NU har jag sommarlov på riktigt. Slipper en hemsk omtenta i augusti.
 
Jetzt sehnen wir uns nach Berlin, in zwei viel zu lange Wochen. Dvs. Berlinresan kan gärna få komma fort.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback