Julklappsgåvor 2015

2015-12-29 | 22:43:00
Jag bestämde mig för att inte göra detta inlägg i år, men jag älskar ju att plåta saker med mitt macroobjektiv, så här kommer det: julklappar 2015 + prylar jag införskaffat av presentkorten jag fick.
Är mer än nöjd över allt jag fått i år, bara bra saker som jag har nytta av.
 
Rimliga köksredskap, ska bli väldigt spännande att låta stekpannan visa vad den går för. Så trött på vår skit vi använt hittills. Jag kanske t.o.m får lust att öva upp min svaga kulinariska förmåga.

Presentkort, dels från IKEA som möjliggjorde investeringen i hallen, samt ytterligare ett från Åhlens som inte fastnade på bild. Två böcker jag hållt ett antal gånger i bokhandeln men som jag aldrig fått med mig hem. Fina ljusstakar som matchar min kristallvas, med tillhörande Yankee Candle.

 
Ett stycke stickat som Emils mormor gjort. Haft på mig sockarna varje dag sedan julafton.

En ny locktång av plysch-liknande material som värnar om håret. Spännande att min förra gick sönder på juldagen (??)

En personlig tavelserie om tre av Emil, som ska hängas upp så småningom.

Språkbok inför svenskan, och främst livet. Kopp och te som luktar wunderbart.

 

Kanske den finaste - en tygkasse som Emil designat helt själv. Doch manchmal träum ich nur von dir / Men ibland drömmer jag bara om dig - Ett citat från min favvorappare CRO's låt Traum, den första låten som fångade mig. Finns att lyssna på här: (tyska) https://www.youtube.com/watch?v=8WQMBv2deYQ  och här (engelska) https://www.youtube.com/watch?v=RGMjkdt4bNU

Och till det jag köpt på mellandagsrean för presentkort
Solpuder och borste, samt läppstift från Kicks

Gryta (IKEA) och köksredskap (Granit)

Marmorbräda och hexagon-lykta från Åhlens

Kommentarer
Kommenterat av: a n n i k a

Så fina saker du fick :D

2015-12-30 @ 17:53:03
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback