Skrik som ni förlorat någon

2018-10-01 | 21:33:18
Besökte bokmässan i helgen. Planerade att köpa noll men kom ändå hem med 4 böcker hem över budget. Träffade och fick lite kladd i bok av Silvana Imam samt Per Englund och Mathias Leclér (aka Villfarelser). Beväpna tanken yaas. Framtida gadd-material. 
 
 
 
 
 
Fick också med mig två böcker om kärlek. Jobbiga jävla sorten också. Tyder på en svag period igen. Kladdar och har mig i böcker och post-its, helst överallt. Helst i fickorna på jeans som tvättas och luddar överallt. Helst i mobilen mellan att-styra-upp- och buffert-mot-ångest-listor. Gå-inte-sönder-listor. Helst ska det vara såriga kärleksnotes som man läser i efterhand och tänker, fan. vad. bra. att. du. tog. dig. samman. Denna gång. Igen och igen. Att någon kunde vara så viktig, och sedan inte är det längre. Gillar det inte. När det går utom kontroll. Vad hände. Hur blev man hel. Hur står jag upp. Ett tag kunde jag inte. Ro infinner sig till slut. En dag är allt vi sa bara ord. Skrek att jag förlorat dig. Nu vet jag inte vem. Nu är jag rik. 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback