I väntans tider

2012-12-23 | 21:39:09
 
 
 
 
 
 
Sitter på mitt golv här om kvällen och pysslar ihop livet, eller julen.
Drog fram allt gammalt pyssel och pimpade julklapparna. Nästan glömt hur roligt det är.
Allt är nu fixat vad gäller städning, paket, kläder och planering men allt känns inte helt okej.
Vill bara gröpa ett stort hål i min madrass och gömma mig där tills skolan börjar och något tvingar mig upp.
Det är så sorgligt att julen betydde allt för mig förr men att det försvann. Jag blir nästan gråtfärdig när jag tänker på alla människor som känner sig tvugna att köpa julklappar till sina barn eller närmaste trots att de inte har råd, bara för att man inte ska vara annorlunda eller olik någon annan. Allt känns så oäkta nu när man är äldre. Att de där julklapparna man fick när man var 5 ändå hamnade på vinden och sedan på tippen.
Djupare blir det väl inte, men jag ser nog fram emot imorgon i alla fall.
Fick ett gulligt julkort av mamma, med somrigt frimärke. Hon är söt.

Kommentarer
Kommenterat av: Mathilda ♥

Åh vilka mysiga och fina bilder!

God Jul ♥

Svar: Åh tack! :)
God Jul på dig med ♥
Evelina

2012-12-24 @ 09:59:24
URL: http://grahnforever.blogg.se

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback