Borta bra men...

2013-09-09 | 18:27:00
Hemma igen efter att nästan blivit kvar i Rhodos! Att transfer-bussen avgår i samma stund som incheckningen på flygplatsen avslutas, stämde naturligtvis inte. Med otroligt liten marginal hann vi fram. Sov sporadiskt i planet och fick ett bra välkomnande av Sverige - LUFT. Ordentlig, syrerik och kall luft. Har inte andas så bra på en hel vecka. Det känns sorgligt att allt tar slut. 86 dagars väntan och planering och så är allt slut på en vecka. NU börjar jag skolan på riktigt och gymnasiearbetet ger mig ont i magen trots att jag redan vet vad jag ska göra.
Har en känsla av att allt är slut, när detta egentligen bara är början på något fint.
 
Jag är väldigt tacksam över besök-statistiken under veckan, tackar er hjärtligt ♥
 
 
 
Det bästa med resan har varit att kunna slappna av, att upptäcka och uppleva något annorlunda tillsammans med min Emil. Alla fina kvällar inne i gamla stan har varit magiska och såklart att kunna simma i behagligt varmt vatten!
Jag är ingen solmänniska, blir yr och less av/på sol men trots det har jag fått ganska mycket färg.
 
 
 
Jag är heller ingen kött-människa vilket har varit lite tråkigt under denna resan, att vara begränsad på det sättet i menyn och på buffén. Egentligen gäller samma sak hemma men jag kände av det mer nu.
Men allt som jag faktiskt har ätit, ex. pasta och fisk har varit väldigt gott! Grekisk yoghurt med aprikoser ♥
I slutet av sommaren var jag så fruktansvärt trött på svenskt socker. Fyfan för allt samma som hänger i hyllorna och bara glor på mig i affären. Att få smaka på annat har varit guld värd. I Grekland har dem Fanta med persika och aprikos-smak. Köpte med mig en flaska hem men sedan lär jag sakna den otroligt.
 
 
 
Att jag brände mig om fötterna var inte så roligt, och att min hy började svika mig igen på slutet gjorde mig ledsen. Det var egentligen enda anledningen till att längta hem, till min Duac, vilket är superfånigt.
Första dagen inne i gamla stan så kände jag mig liten, tänkte mest på trygga lilla Sverige. I nästa minut kände jag precis tvärtom, ville inte ta taxin hem tll hotellet då det var så mysigt bland alla människor och ljus.
 
Ignorera min frisyr som inte var gjord för att vila på ryggen.
 
Packat upp, städat och duschat och nu sitter jag framför några avnitt Idol med min lilla katt.
Vaknade vid 1 av ett saknat ljud - Sally. Fick krama henne några gånger innan jag åkte hem.
Jag ska visa er vad jag har köpt i veckan. Håll utkik för mer bilder ifrån resan!
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback