För jag gjorde det!

2014-07-11 | 23:22:00



 
För jag gjorde det. Månaders nervositet och olidlig väntan var idag över och jag hade helt plötsligt inträde till en lovande framtid. Hon ska bli gymnasielärare i svenska och samhällskunskap, fröken Nilsson! Skriver det som om jag faktiskt förstår det men det gör jag inte på långa vägar.
Är så klart glad över att jag var den enda som kom in via nya BIEX-urvalsgruppen på svenska/samhällskunskap, men faktiskt känner jag mig också stolt över den riktigt goda reservplatsen på psykologprogrammet. Jag kommer fortfarande tacka ja till den också bara för att, men även söka till våren.
Det har varit en dröm länge att få studera i min favoritstad och det har nu infriats!
Är dessutom stolt över Emil som blev antagen till systemutveckling på Högskolan Väst. Han har varit euforisk som ett barn hela dagen!
Nu väntar vi bara på lägenhetsbesked och gör provisoriska lösningar så länge.
 
Endast 12 antagna med denna ämneskombination. Majoriteten tjejer så klart.
Ska bli så jävla spännande att träda in i nästa kapitel. Trots att jag är allergisk mot förändringar så tar förväntningarna över. Träffa nya människor med en stor gemensam faktor, tillbringa timmar med sina absoluta favoritämnen och strosa på Göteborgsgator. Härligt!
Cirka 2 månader kvar att vänja mig vid tanken.
 
Hoppas ni sökande kom in på det ni önskade!
 
 

Kommentarer
Kommenterat av: Sandra

Grattis!! Vet inte om du fick mitt svar, men jag plockade jordgubbarna i Frändefors - Årbergs jordgubbar heter stället :)

Svar: Tack så mycket!! :)Det såg så himla idylliskt ut, så jag lär åka dit i sommar :)
Evelina

2014-07-12 @ 00:48:57
URL: http://nattstad.se/pppickett

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback