För jag har tagit studenten!!

2014-06-15 | 10:45:01
... fyfan vad jag är bra!
Jag kan inte rikigt bestämma mig om sudentdagen gick otroligt fort eller väldigt långsamt. I vilket fall så var det en av de bästa dagarna i mitt liv. Vi inledde champagnefrukost med emotionell explosion. Det här med att hålla tal, alltså... Sedan begav vi oss mot skolan där frukost #2 väntade. Vi skrev i varandras mössor och överlämnade present till våra mentorer som helt enkelt har varit bäst de här tre åren! Berördes väldigt mycket av de orden de sa till oss innan vi gick ut. Bland annat några ord om pennans kraft och makt. Lägger det definitivt på minnet!
Efter fotograferingen väntade studentlunch på Pitcher's. Visar er bara desserten, åt knappt upp varmrätten. (Kan ju addera att jag var smärtsamt mätt precis hela dagen)
I sessionssalen därefter mottog vi våra betyg. Nu väntade bara sista momentet. Utspringet!
Men innan vi sprang ut fick jag en present av min svenskalärare "till en väldigt speciell elev". Har tänkt på den fina gesten ända sedan dess och inga ord kan beskriva hur rörd jag fortfarande är. En av mina bästa lärare som jag kommer sakna mest, utan tvekan!
Vi stod spänt innanför dörrarna innan de öppnades och vi faktiskt hade tagit studenten!!
Möttes av hela familjen utanför och tog emot blommor, gossedjur och dylikt. Har inte ännu några bilder på flakturen, som ni kan förstå.
Studentkalas med mat, tårta och presenter, och sen bar det iväg till Åmål för festligheter. Kan passa på att tacka respektive danspartners. Har redigt ont i vaderna idag, igen.
Hade en himmelskt fin dag och nu väntar framtiden.
Vill tacka Strömkullegymnasiet med dess lärarkår för 3 händelsefyllda och goda år.
Till mina vänner; trots mitt nästan-grinar-tal så hoppas jag att ni tog det jag sa på allvar, då det kom direkt från hjärtat. Utan er hade inget varit möjligt.

Ha en jädra bra sommar, för det ska jag ha!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kommenterat av: spetsflickan

Gud så fin klänning du bar!!

Svar: Nej men tack gulle!!
Evelina

2014-07-05 @ 21:08:12
URL: http://spetsflickans.blogg.se

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback