En jädra massa kexchokla

2016-08-17 | 18:49:00
Igår var dag ett på kulturkalaset med megafint väder! Jag och Emil brukar sällan planera särskilt mycket under dessa dagar, utan ta gatorna som dem kommer. Vi strövade runt en del i trädgårdsföreningen och på marknaden Gustav Adolf torg. Åt de godaste baguetterna (!!) och de mest överskattade cannolis någonsin.
På kvällen tog vi vagnen till Liseberg, kom, såg och segrade på kexchoklahjulet efter bara några minuters närvaro i parken! Wehoo, och jag som har en romans med just kexchoklad för tillfället - som troligtvis kommer gå över tack vare detta. Minns när vi vann en jätte-Toblerone för några år sedan, f.y f.a.n för blotta doften.

Hoppas förresten att den senaste tidens trendbyte syns på bilderna - har ( helt otroligt nog) kommit över min lathet och satsat på manuellt. Det finns något gammalt inlägg här där jag berättar att jag hellre ser mitt fotograferande som en konst av att fånga motiv och anpassa efter rådande förutsättningar, och att bildkvalitén går hand i hand med efterarbete i bildredigeringsprogram. Men det är en synd i sig att inte låta kameran få arbeta lite!
Ska jag vara ärlig så märks absolut ingen skillnad på översiktsbilder som den första här, men däremot ger det en rejäl skjuts på makromotiv, som fjärilsbilden. Döm själv:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja såhär ser det ut för tillfället i svallet, förbaskat vackert jag vet. Det är så man knappt skäms.
Men jag ger inte upp! Ännu lever hoppet.

Okej nu är det jag som skaffar våffeljärn asså..

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback