Sommarlov - 36%

2016-06-05 | 17:15:39
Så kom också sommaren, helt otroligt, och mitt andra år på uni är överstökat. Ganska slutkörd efter 150% studier med 3 högintensiva senaste veckor. Tvivlade på att jag skulle orka parera svenska, psykologi och jobb men det gick ju galant. Trodde det skulle gå värre, men jag har ändå hunnit leva emellan. Så nu är jag 36% färdig lärare! Började sommarlovet med en heldag på förskolan i fredags. Vänder mig om i matsalen och får se 9B (klassen jag hade under VFU:n) stå och vinka som galningar. Mitt hjärta, kommer bli den blödigaste läraren någonsin.
Emil tog tåget hit igår, tentafärsk, och firade sommarlov med mig. Käkade pizza på Gula Villan, handlade skor och tog med picknikfilt, högtalare och dricka med oss till Slottsskogen. Vi, och alla andra utan Håkan-biljett. Såg solnedgången ifrån bron.
Så vad ska jag då sysselsätta mig med under 3 månaders sommarlov? Det blir väääldigt ledigt, den saken är säker. Hitta på en massa fint med honom, läsa skönlitteratur i solen, och kanskeee göra tatuerings-debut. En liten en. Eller åtminstone skissa på en i tanken.
Självklart, fota i massor! Om vi inte syns i värmen, så hörs vi på la blog!
Ha det vackert!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback