Hur jag tänker varje gång jag får hicka: och jag som nyss var så lycklig

2016-04-02 | 19:59:00
 
 
 
 
 
 
 
 
Saker jag tänker på:
Hur det går ett alarm i mig när någon säger till mig"ahmen vad förväntade du dig då?" i olika sammanhang-  Ja SORRY för att jag inte förväntar mig rasism, kvinnohat, blod och allt elände i världen vart jag än går. Jag tänker att jag ska förvänta mig det bästa av människor, om jag inte gjorde det så skulle jag lägga mig ner på marken och ge upp.
Hur otroligt less jag blir när jag väl blippar mitt västtrafikkort på tåget och ingen tågvärd kommer och checkar mig. Det är ju just därför jag betalar, inte för att jag ska göra rätt för mig. Det ska vara ömsesidigt. Jag handlar efter vad jag får - timmetal sena tåg och ockerpriser.
Hur det kan få finnas en så jäääädra osmidig transitionsfas när man ska byta bank. Ska vara utan kort och konto i två veckor. "Ta ut lite pengar så du klarar dig", "men hur vet jag när jag inte har tillgång till mina gamla konton längre?" - "du får ett brev" - jojo för brev verkar ju i realtid och så vidare. Så det ska bli en liten överaskning när kortet spärras på plats.
Hur fint det är när solen kommer tillbaka bakom molnen. Då blir allt så himla bra.
Hur jag tänker varje gång jag får hicka: och jag som nyss var så lycklig..
Hur och när jag måste köpa en ny dator, då min nuvarande är helt opålitlig och en reparation skulle vara en varken hållbar eller billig historia.
Hur jag ska hinna med livet.
Hur jag måste börja tänka mer realistiskt. Satt kvällen innan psytentan och var så säker på att behöva blanka, och sen gick det vägen ändå. Tro på dig!! Våga tro.
Jag har varit på bibblan sju gånger den senaste veckan.
Prestera prestera prestera prestera prestera
Sådär gör man inte om man är vettig. Är jag vettig? Hur vet man det?
Hur jag vet att jag är duktig på att provocera, och folk må tro att jag inte vet, men jo, jag bryr mig bara inte.
Hur skönt det är att säga "jag bryr mig inte" och det faktiskt verkligen är så. Att det inte alltid är en utnyttjad lögn för att rusta sin stolthet.
Hur jag filar på en hypotes om att dalslänningarna är dem verkliga upphovsmännen till Sveriges väletablerade jantelag. Du får inte vara för glad, så roligt var det inte. Men vad är det nu då? Raska upp dig. Den som är ledsen är en börda. Tjäna inte för mycket, då är du inom riskzonen för att "vara något". Tjäna heller inte för lite, då lever du ju på bidrag, men vänta nu här, det är ju VÅRA HÅRT ARBETADE PENGAR du förvaltar. Då är du ingenting. Du bidrar inte. Men vad är det jag ser? Någon som bryter mot normen vi byggt upp, aka den enda vettiga dygen there is, varför? Varför kan man inte bara vara som alla andra och leva så som alla lever? Det främmande är livsfarligt. Det bränns och bits. Kan komma för nära.
Hur killar tar plats. Gör inte det. Var inte så övertygade om er egen förträfflighet. Den finns inte. Hur varje gång vi har en manlig föreläsare så skrattar vi oftare än när vi har en kvinnlig, och det gör mig ledsen.
Hur stigmatiserat det är att inte vara vit blåögd normalstörd handla på ica se på mello träna på friskis&svettis äta chips i smyg och gilla motsatt kön.
Hur jag ibland drar en inre suck och bara känner, varför kan vi inte bara låta alla vara hur dem vill? Det berör oss ju inte.
Hur livet är som en amatörtyckare - och med det menar jag inte folk som tycker utan att ha "rätt" att tycka, utan jag syftar på dem i 25+ åldern som tycker, och närmast hatar, överallt i sociala medier om helt oväsenliga saker på att sätt som indikerar på att de inte kan skilja mellan tycka på sin kammare och tycka på nätet. T.ex: Ica marknadsför en ny ekologisk gurksort i sitt sortiment. Tro på fan att även där kan folk komma att bli ovänner. Billy säljer sin indiska ryamatta på blocket på Göteborg köp & sälj - Äru helt jävla blåst elr sälja en sån ful skit här den har ju to.m hål i kanterna och för det priset blir fan lack jävla brööööööl.
Vad är det där ens? Vad ska man ens kalla det där? Alla åsikter behöver la inte bäras på utsidan! Och så associerar man näthatet med ungdomarna och att de förebyggande insatserna ska riktas mot den målgruppen, när 25+:arna bär på minst lika mycket skuld i frågan.
 
Hur jag måste tänka mer positivt :)

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback