"New year new me" yada yada

2019-02-04 | 11:20:00
Heeej på er! Har hänt så fruktansvärt mycket sedan sist, vilket var 26 november, så jag vet inte ens hur man bäst sammanfattar. Vlog? Kommer aldrig hända. 
Har i alla fall flyttat! Ifrån Partille till stan. Till en lägenhet! Har minst halverat min arbetsresetid! Börjat plugga också! Och dansa! Eftersom jag blir ett vrak under förändringar så blev mitt nya place den mysigaste hemskaskte ensammaste hålan någonsin till en början. Men nu är jag och ångesten och livsglädjen inbodd. We're on good terms. 
Efter en lång höst tog jag beslutet att det var dags att ta sig an livet och inte bara låta tiden rulla och kontot blankas den 24:e varje månad om och om igen. Sökte utbildningar. Hade en generös kötid på studentbostäder. Kom in på kursen jag ville i rättspsykologi och fick en tvåa i linne tre minuter från psykologiska. Pluggar heltid och jobbar fortfarande ish 80% och jag har redan kommenterat färdigt det livspusslet så allt jag säger är att jag testat detta liv ett tag nu och jag mår bra. I förlängningen är tanken att jag ska ta kandidatkursen till hösten och sen masterprogram i psykologi. Vi får se, vi får se. 
Har inte fått tummen ur att ta bilder med kameran, pga jag tror min bländare är sönder. Och orken.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg/hemsida:

Speak up

Trackback